torsdag 14 april 2011

Veckans boktips!



Bok: Aja baja, Alfons Åberg
Författare: Gunilla Bergström


Leia: Jag valde denna bok för att jag gillar Alfons. Jag har två böcker om Alfons hemma. Min pappa brukar läsa dem för mig.

Detta tyckte vi om boken:
Ella: Det var bra på slutet när Alfons Åberg sa till pappa –Akta dig för sågen.
Patrik: Alfons lurade pappa att han inte kunde komma ut. Han sa –Rör inte sågen.
Ingrid: Det var en kul bok. I Norge heter Alfons Åberg Albert Åberg.
Oda: Det var bra på slutet när Alfons lurade pappa att han inte kunde komma ut.
Robert: Hela boken var bra.
Anton: Alfons landade i djungeln.
Wille: Jag tyckte boken var bra.
Cecilie: Boken var kul.
Karolina: Det var en väldigt rolig bok att läsa.
Astrid: Jag tyckte att Leia berättade boken jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar