onsdag 23 mars 2011

Veckan boktips!

Denna veckan var det Patriks tur att ge oss ett boktips på Vildhunden:




Bok: Halvan, här kommer polisbåten.



Författare: Arne Norlin och Jonas Burman




Patrik: Jag valde denna boken för att den är rolig. Alla Halvanböckerna är bra. Min pappa brukar läsa denna för mig. Mamma brukar läsa böcker för mig på lettiska.


Detta tyckte vi om boken:
Ingrid: Den var bra. Det var roligt när Halvan var liten igen i slutet av boken.
Anton: Det var roligt när han åkte jättenabbt med polisbåten.
Leia: Det var kul när Patrik läste.
Cecilie: Jag tyckte det var kul när du läste för mig.
Ella: Roligt när Halvan var liten igen.
Astrid: Det var spännande när segelbåten höll på att sjunka.
Karolina: Det var en spännande bok. Jag lärde mig om hur en sjöpolis arbetar. Patrik läste bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar