onsdag 16 mars 2011

Veckans boktips på vildhunden!

Oda fick inleda projektet "Veckans boktips". Det gjorde hon med sin favoritbok "Hitta den sa Pulvret" av Inger och Lasse Sandberg. Hon "läste" boken i samlingen inför alla sina kompisar. Det gjorde hon väldigt högt och bra. Hon var duktig på att visa bilderna med.





Oda: Jag valde denna boken för att jag ville det. Min pappa brukar läsa den för mig. Den är bra, man kan säga att det är min favoritbok.



Detta tyckte vi om boken:
Patrik: det var roligt när Pulvret målat sina fötter med läppstift.
Ingrid: Det var kul när pulvret doppade skorna i toaletten.
Leia: Pulvret gömde sig i skåpet.
Wille: De letade efter Pulvret.
Anton: Pulvret klippte sönder Mormors måttband. Det var roligt.
Astrid: Boken var rolig. Det var kul när Pulvret letade efter måttbanden.
Natalia: Oda läste väldigt bra. Jag förstod allt. Det var en rolig bok.
Karolina: Det var en rolig bok med fina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar